Skip to content

Medycyna i opieka zdrowotna w Republice Południowej Afryki – Pięć lat później czesc 4

1 miesiąc ago

499 words

Kilka wydziałów medycznych wyznaczyło do 30 procent punktów wymaganych do przyjęcia do atrybutów nienaukowych. Jedna uczelnia opracowała wywiad i obiektywnie punktowany kwestionariusz biograficzny. 29, 30 Analiza ich wykorzystania wśród 2304 studentów w latach 1984-1987 wykazała, że instrumenty te mogą poszerzyć spektrum cech osobistych osób przyjmowanych i przenieść etniczny i seksualny skład klasy bliższej grupie osób ubiegających się o wizę, bez wpływu na późniejszy wskaźnik niepowodzenia. Nie znaleziono korelacji między wynikiem akademickim a wynikiem na kwestionariuszu biograficznym lub w wywiadzie29. Raport uzupełniający sugeruje, że tradycyjne standardy są utrzymywane, a doskonałość w różnorodności jest możliwa30. Światowe uznanie, że wyrafinowana opieka medyczna oparta na szpitalach nie jest wystarczająca, aby stworzyć zdrową społeczność, nadal wywołuje debatę nad istotnością kryteriów selekcji i programem medycznym w tworzeniu idealnego spektrum lekarzy , dostosowanego do spełnienia. prawdziwe potrzeby w zakresie opieki zdrowotnej rozwijającego się społeczeństwa. Ta debata ma szczególne znaczenie w Afryce Południowej, gdzie kwestie dotyczące znaczenia i afirmacji uniwersytetów zajmują ważne miejsce w programie.
Program medyczny
Ewoluujące zmiany w programach nauczania w niektórych południowoafrykańskich szkołach medycznych obejmują większy nacisk na nauczanie w małych grupach; więcej czasu przeznaczonego na podstawową opiekę zdrowotną, epidemiologię, etykę lekarską, ekonomię zdrowia i strukturę usług opieki zdrowotnej; redukcja przedklinicznego programu nauczania z 3 do 2 1/2 roku sześcioletniego kursu, z mniejszą fizyką i chemią oraz wprowadzeniem kursów z zakresu biologii i rozwoju człowieka; obowiązkowe studia języka afrykańskiego; przedmioty do wyboru z filozofii, socjologii, ekonomii, antropologii i innych dyscyplin; oraz rozwój programów akademickich dla studentów znajdujących się w trudnej sytuacji i uczących się w trudnej sytuacji. Spór pomiędzy tymi, którzy chcą zachować tradycyjną edukację medyczną z modyfikacjami a tymi, którzy zastąpiliby ją zasadniczo inną formą edukacji medycznej opartej na społecznościach, odzwierciedla napięcie między medycyną dla osób i medycyny dla grup ludności – oba są konieczne, ale nie wystarczają w żadnym społeczeństwo zajmujące się poprawą zdrowia społeczności i zapewnieniem dostępu do spersonalizowanych placówek opieki zdrowotnej, których wymagają ludzie we współczesnym społeczeństwie.
Ekonomika opieki zdrowotnej
Od 1986 roku, kiedy dostępne były jedynie podstawowe informacje, ekonomia zdrowia rozwijała się jako dyscyplina akademicka w Południowej Afryce, a obszerne badania dotyczące trendów w dystrybucji wydatków na opiekę zdrowotną zostały opublikowane.33 34 35
Odsetek produktu narodowego brutto wydanego na opiekę zdrowotną wzrósł z 4,8 procent w 1971 r. Do szczytu 5,9 procent w 1986 r. W 1971 r. Wydatki w sektorze publicznym stanowiły 2,7 procent produktu narodowego brutto (wydatki sektora prywatnego, 2,1 procent), aw 1986 r. 3,3 proc. (sektor prywatny, 2,6 proc.). Rosnąca część produktu narodowego brutto wydanego na zdrowie w latach 1981-1986 wynikała zarówno ze wzrostu rzeczywistych wydatków na mieszkańca, jak i ze spadku rzeczywistego produktu krajowego brutto na mieszkańca35 (15 procent spadku z 1981 do 198923)
[podobne: test na nietolerancje pokarmowa, usunięcie zaćmy cena, piperyna forte cena ]

0 thoughts on “Medycyna i opieka zdrowotna w Republice Południowej Afryki – Pięć lat później czesc 4”

  1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: prywatny ośrodek leczenia uzależnień[…]