Skip to content

Brukowanie drogi – zapewnienie możliwości dla rdzennych Amerykanów

4 tygodnie ago

533 words

Jako członek Indian Pauma Band of Luise.o, Dan Calac dorastał w indiańskim rezerwacie Pauma w południowej Kalifornii. Jego wizyty lekarskie w dzieciństwie odbyły się w klinice Indian Health Service, która służyła jego społeczności plemiennej, w której było wielu starszych, którzy mieszkali w obszarach górskich bez bieżącej wody lub elektryczności. Zachęcony przez matkę – pielęgniarkę w klinice – Calac marzył o zostaniu lekarzem, chociaż nigdy nie spotkał lekarza z plemienia Indian. Calac napotkał wiele przeszkód na drodze do szkoły medycznej. Nie znał żadnych lekarzy, którzy mogliby służyć jako mentorzy, i opuścił college po nieudanym akademickim roku pierwszorocznym. Następne cztery lata spędził na pracy dorywczej – stewardesa, geodeta i sprzątacz dywanów. W wieku 26 lat rozpoczął studia na Uniwersytecie Stanowym w San Diego, zdeterminowany, aby ukończyć studia licencjackie, ale niewiele wiedział o tym, co było potrzebne do wstąpienia do szkoły medycznej.
Historia Calaca nie jest niezwykła. Rdzenni Amerykanie napotykają ogromne przeszkody w dążeniu do kariery w medycynie. Stanowią one zaledwie 0,3% studentów rozpoczynających naukę w szkole medycznej, mimo że stanowią prawie 2% populacji Stanów Zjednoczonych – wskaźnik maturalny jest znacznie niższy niż w przypadku czarnych i Latynosów. W 2004 r. Tylko 98 rdzennych Amerykanów ukończyło 125 akredytowanych szkół medycznych w Stanach Zjednoczonych.1
Prawie 25 procent rdzennych Amerykanów ma więcej niż 32 lata, kiedy rozpoczynają naukę w szkole, w porównaniu z 5 procentami wszystkich innych uczestników1. Opóźnienie to wynika częściowo z braku doradztwa, aby pomóc uczniom na obszarach wiejskich w nawigowaniu na przyjęciach. proces. Oprócz barier ekonomicznych, studenci indiańscy mogą borykać się z chęcią pozostania blisko swoich społeczności, zamiast przenosić się do miasta. Mogą zatem zdecydować się na późno w grze, aby zgłosić się do szkoły medycznej lub mogą przygotować się nieodpowiednio do procesu aplikacyjnego.
Niektóre szkoły medyczne stworzyły programy wzbogacania letniego dla członków grup mniejszościowych, ale większość z nich nie skutecznie rekrutuje studentów z Native American. Znacznie mniejszy odsetek studentów medycyny indiańskiej niż czarni studenci medycyny donoszą, że uczestniczyli w takim programie (20 procent wobec 42 procent). Kiedy już studenci indiańscy weszli do szkoły medycznej, często czują się kulturalnie odizolowani. W 2004 r. Tylko dziewięć amerykańskich szkół medycznych miało więcej niż dwóch studentów z Native American w swoich klasach kończących
Szukając dodatkowych wskazówek, Calac zastosował się i został zaakceptowany przez Program Letnich Badań Czterech Kierunków. Ten 12-letni program został stworzony i nadal jest prowadzony przez wydziałów i studentów wydziału indiańskiego w Harvard Medical School, aby sprostać wyzwaniom, przed którymi stanęli studenci indiańskiego pochodzenia. Koncentrujemy się na rekrutacji z regionów, w których obiecujący studenci mogliby nie mieć takich możliwości. Nasz proces selekcji jest nietypowy: rezygnujemy z transkrypcji akademickich na rzecz dowodów – w listach rekomendacyjnych i osobistych – o niezrealizowanym potencjale. Poszukujemy również kandydatów z wykazanym zaangażowaniem w społeczność rdzennych Amerykanów.
Native American Studenci uczą się technik laboratoryjnych w Harvard Medical School
[patrz też: warunki oddania krwi, staveran, przychodnia unii lubelskiej szczecin ]
[patrz też: hbs antygen cena, piperyna forte cena, staveran ]

0 thoughts on “Brukowanie drogi – zapewnienie możliwości dla rdzennych Amerykanów”